Marketplace

10 czynników, które wpływają na sukces oferty na eBay

10 czynników, które wpływają na sukces oferty na eBay

Wystawienie produktu na eBay, to rzecz pozornie prosta. Często zdarza się jednak, że świeżo upieczona oferta nie sprzedaje się. Szukamy wtedy różnych przyczyn, często reagujemy poprzez obniżenie ceny, albo nawet rezygnujemy ze sprzedaży produktu. Za sukcesem oferty na każdej platformie stoi szereg argumentów przemawiających za nią. Oto 10 wybranych czynników, które wpływają na sukces oferty na eBay:

  1. Dobry produkt

Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, czy aby na pewno produkt, który sprzedajemy jest dobrym wyborem na eBay. Dzięki serwisowi Terapeak w prosty sposób można zobaczyć statystyki sprzedaży każdego produktu, albo każdej kategorii na tej platformie, listę top sprzedawców wraz z ich obrotami, średnią ceną i ilością sprzedanych sztuk.

Ponadto dla każdego produktu możemy sprawdzić sprzedaż poszczególnych ofert. Pozwala to na sprawdzenie czy bezpośrednio konkurencyjne oferty będą podatne na działania konkurencji.
W mojej opinii istnieją dwie proste drogi doboru produktów:

  1. Szukamy niszy, w której jest mało sprzedawców, ale generują dobre obroty, a ich oferty są niskiej jakości.
  2. Szukamy produktów, w której największy udział ma TOP 10 sprzedawców. Łatwiej będzie „podgryźć” sprzedaż kilku dużym sprzedawcom, niż 100 małym. Udział TOP 10 sprzedawców również znajduje się w Terapeak.
Print on Demand – czyli Groupon w praktyce

Print on Demand – czyli Groupon w praktyce

Osiągnięcie sukcesu w sprzedaży online jest obecnie bardzo złożone i trudne. Dotarcie do odbiorców i zachęcenie ich do zakupu wymaga wiele wysiłku i dopracowania wielu procesów, które finalnie mają dać przewagę nad konkurencją.

0