Marketplace

Cdiscount – wiodący marketplace na rynku francuskim

Cdiscount – wiodący marketplace na rynku francuskim

Poznaj czołowy francuski marketplace i zdobądź wszystkie wskazówki, które pomogą Ci osiągnąć sukces na jednym z 3 najbardziej perspektywicznych rynków e-commerce w Europie.

Główni specjaliści Maxime Zablot oraz Thomas Roelens opowiedzą na podstawie przykładów, jak rozpocząć sprzedaż na jednym z największych marketplace we Francji. Od założenia konta, po poprawne wystawienie aukcji, jak również rozmowę z klientem.

Po tej prelekcji będziesz mógł z sukcesem rozpocząć sprzedaż na rynku francuskim.

Co polscy sprzedawcy powinni wiedzieć o francuskim rynku?

Najczęściej sprzedawane produkty w Internecie według sondy przeprowadzonej przez WebInterpret we Francji:

1. Odzież/Buty
  • 47% kupujących
  • Sektor stanowi 8% sprzedaży internetowej w Francji
  • Łączny zysk wynosi 4,4 mld euro
2. Książki
  • 33% kupujących
  • 19% zakupów książek w Francji odbyło się drogą internetową
  • Około 2 mld euro zysku w 2017 r.
3. AGD/RTV
  • 33% kupujących
  • Około 3 mld euro zysku w 2017 r.
  • 20,7% sprzedaży detalicznej w Francji wygenerowała sprzedaż internetow
4. Kosmetyki
  • 28% kupujących
  • 146 mln euro zysku w 2017 r.
  • 6% udział w rynku kosmetycznym w Francji
5. Sport i rekreacja
  • 19% kupujących
  • Około 1 mld euro zysku w 2017 r.
  • 17% sprzedaży detalicznej w Francji generuje sprzedaż internetowa
6. Zabawki
  • 17% kupujących
  • 3,4 mld euro zysku w 2017 r.
7. Jedzenie
  • 17% kupujących
  • 763 mln euro zysku w 2017 r.

Jak francuscy kupujący szukają produktów w Internecie (marketplace, Google i inne)

Prawie każdy z francuskich kupujących przed jakimkolwiek zakupem w Internecie przeszukuje Internet w poszukiwaniu informacji na temat pożądanego produktu.

Większość francuskich kupujących (około 75%) używa urządzeń mobilnych oraz sieci społecznościowych w celu znalezienia informacji na temat upragnionych produktów.

Znaczna część konsumentów zwraca uwagę na takie szczegóły jak: cena, dostępność produktu, opis czy promocje.

Połowa francuskich kupujących podejmuje decyzje zakupu na podstawie recenzji innych użytkowników. Prawie 8 na 10 osób (77%) konsultuje się z innymi użytkownikami sieci społecznościowych, oraz osób, które już zakupiły poszukiwany produkt.

Urządzenia:

Francuscy konsumenci są przyzwyczajeni do korzystania z urządzeń mobilnych.

28% użytkowników kupuje przy użyciu urządzeń mobilnych

20% mężczyzn używa swojego telefonu, jak i tabletu do wyszukiwania informacji o produkcie.

25% kobiet używa swojego telefonu, jak i tabletu do wyszukiwania informacji o produkcie.

83% użytkowników używa komputera stacjonarnego oraz laptopów do wyszukiwania informacji o produkcie.

1 pobranie w ciągu 15 sekund – tak często nasi użytkownicy pobierają naszą aplikację na swoje telefony jak i tablety.

Poprawny sposób sprzedaży na Cdiscount dla polskiego przedsiębiorcy

Cdiscount jest jednym z największych oraz najpopularniejszych serwisów sprzedażowych we Francji. Jest to krajowa firma – taka jak Allegro w Polsce, która w 2018 roku świętuje swoje 20 urodziny.

Kluczowe informacje o Cdiscount:

  • 8.6 milionów aktywnych użytkowników
  • 19 milionów unikatowych wejść
  • Różnorodne kategorie produktów
  • Rozwiązania logistyczne: 500,000 metrów kwadratowych powierzchni magazynowych
  • Brak jakichkolwiek zobowiązań dla sprzedawców
  • Możliwość sprzedaży produktów bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów za wystawienie produktu
  • Brak limitów sprzedażowych

Cdiscount posiada:

  • 10,000 sprzedawców
  • Unikatowi sprzedawcy z ponad 150 krajów z całego świata
  • Oferujący 40,000,000 produktów w wszystkich kategoriach

Koszty jakie musi ponieść sprzedawca na Cdiscount:

  • Prowizja jest naliczana od sprzedaży wygenerowanej przez Cdiscount, a stawka prowizji zależy od sprzedawanego produktu (od 5%)
  • Miesięczny koszt użytkowania z platformy Cdiscount wynosi 39,99 € (bez VATu)

Rejestracja na Cdiscount

Aby zarejestrować swój sklep i sprzedawać swoje produkty na Cdiscount, musisz posiadać zarejestrowaną własną działalność w swoim kraju. Nasza specjalna strona internetowa marketplace.cdiscount.com pozwala nam gromadzić wszelkie potrzebne dokumenty, które potrzebujemy od Ciebie w celu utworzenia konta sprzedawcy. Ważną częścią przed założeniem konta jest upewnienie się, do jakich kategorii należą Twoje produkty oraz zapoznanie się z zabronionymi przedmiotami, które figurują w naszych ogólnych warunkach, jak również regulaminie sklepu.

Krok 1 – Rejestracja trwa tylko kilka minut: wystarczy, że uzupełnisz dostarczony przez nas formularz rejestracyjny, jak i podeślesz potrzebne do aktywacji Twojego konta dokumenty.

Krok 2 – Stwórz swój własny katalog produktów i odbierz swoje pierwsze zamówienia. Gdy tylko Twoja rejestracja została zaakceptowana, możesz pobrać katalog produktów i / lub swoje artykuły w swoim sklepie sprzedawcy (Seller Shop). Jedyne, co będziesz musiał, to wypełnienie informacji na temat ilości wystawionych produktów, ich stanu (czy są nowe lub używane), oraz ustawić ich cenę. Gdy tylko Twoje produkty zostaną opublikowane, pojawią się na stronie Cdiscount, przez co będą dostępne do kupienia dla użytkowników Cdiscount. Możesz zarządzać swoimi produktami przez Seller Shop lub przez dostępne integracje.

Krok 3 – Dostarcz produkty do swoich kupujących: Po otrzymaniu zamówienia, musisz wysłać produkty bezpośrednio do zamawiającego tak szybko, jak to możliwe. Aby pomóc Tobie w jak najszybszej obsłudze paczki, możesz skorzystać z usług magazynowania proponowanych przez firmę Cdiscount. Powierz swoje produkty, a zespół Cdiscount zajmie się ich przechowywaniem, przygotowaniem jak i wysyłką.

Krok 4 – Otrzymuj płatności 3 razy w ciągu miesiąca. Będziesz mieć dostęp do szczegółów swoich płatności w swoim Seller Shop.

Promocja produktów na Cdiscount

Cdiscount oferuje wiele rozwiązań reklamowych z wykorzystaniem małych, jak i dużych środków dzięki dogodnej konfiguracji kampanii reklamowej. Istnieje możliwość śledzenia raportów z różnych typów reklam, co pozwala na dokładną konfigurację kampanii.

Jednym z podstawowych, jak i najczęściej stosowanych rozwiązań reklamowania produktów jest ich sponsorowanie. Twoje produkty są widoczne dla użytkowników na pierwszej stronie wyszukiwania – na piątej pozycji. Zasada jest prosta – płacisz tylko wtedy, gdy potencjalny użytkownik kliknie w Twoją reklamę.

Możesz również stosować reklamy premium. Dzięki temu typu kampanii Twoje produkty zostaną umieszczone na stronach przeznaczonych wyłącznie dla naszych sprzedawców – zapewniając optymalną konwersję oraz możliwość sprzedaży Twoich produktów.

Kolejnym sposobem na poszerzenie widoczności swoich produktów są pakiety premium. Każdy z nich daje Ci możliwość do najbardziej zaawansowanych sposobów kierowania, jak i reklamowania swoich produktów.

Wszystkie wymienione narzędzia są dostępne dla sprzedawców, dzięki czemu mogą zarządzać swoimi kampaniami w pełni autonomicznie oraz dostosowywać je pod swoje oczekiwania.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pakietu premium – odwiedź naszą stronę internetową: marketplace.cdiscount.com

Ocena sprzedającego

Kupujący są zachęcani do pozostawienia oceny po dokonaniu i sfinalizowaniu zamówienia. Jest to jeden z najlepszych sposobów dla kupujących do pozyskania informacji na temat sprzedawcy, od którego mają zamiar kupić produkty. Czym wyższą masz ocenę – tym masz większą szansę na sprzedaż produktów. Twoja średnia ocena jest jednym z kluczowych statystyk używanych przez Cdiscount w celu ocenienia Twojego sklepu nie tylko dla kupującego, ale również i samej platformy.

Każdy z kupujących ma możliwość ocenienia sprzedawcy. Ocena wystawiana przez kupującego odnosi się do samej obsługi klienta – nie do produktu. Punktacja wyświetla się przy profilu sprzedawcy i jest średnią z wszystkich ocen zaokrągloną do 0,5 gwiazdki.12

Aby zagwarantować zgodność ze zobowiązaniami zapisanymi w “Ogólnych warunkach”, niektóre kluczowe wskaźniki są monitorowane przez Cdiscount.

Wskaźnik akceptacji: mierzy część zaakceptowanych produktów we wszystkich prezentowanych produktach dostawcy. Ta stawka musi być wyższa niż 97,5%

Ocena wysyłki produktów: to udział wysłanych produktów w porównaniu ze wszystkimi zaakceptowanymi produktami. Ta stawka musi być wyższa niż 97,5%

Ocena terminu dostawy: Ten wskaźnik mierzy jaka ilość zamówień została wysłana oraz dostarczona w skazanym zakresie. Ta stawka musi być wyższa niż 96%.

Ocena ilości odszkodowań: Ten wskaźnik mierzy jaka ilość zamówień została rozpatrzona jako odszkodowanie przez zamawiającego klienta. Współczynnik musi być miejszy niż 1%.

Ocena ilości zwrotów: Ten wskaźnik mierzy jaka ilość zamówień została rozpatrzona jako zwrot przez zamawiającego klienta. Współczynnik musi być mniejszy niż 5%.

Odpowiedź poniżej 24h: Ten wskaźnik mierzy jaka ilość zamówień została rozpatrzona jako zwrot przez zamawiającego klienta. Wskaźnik musi być większy niż 90%.

Sources:

  1. http://pages.webinterpret.com/rs/658-RPA-926/images/global-ecommerce-country-report-france.pdf
  2. https://www.fevad.com/marche-e-commerce-biens-dequipement-de-maison-biens-culturels-2017/?utm_source=Newsletter+fevad&utm_campaign=a50a16bcf4-EMAIL_%20CAMPAIGN_2017_12_05&utm_medium=email&utm_term=0_0423db67d0-a50a16bcf4-28915292&mc_%20cid=a50a16bcf4&mc_eid=eb85b904c1
  3. https://www.journaldunet.com/ebusiness/commerce/1209876-produits-de-beaute-et-vente-en-ligne-7-tendances-a-retenir/
  4. https://blog.payoneer.com/e-sellers/industry-tips-sellers/3-mistakes-hurt-sales-amazon-europe/
  5. https://www.journaldunet.com/ebusiness/expert/63431/e-commerce-international—la-france-en-phase-de-conquête.shtml
  6. https://julienbuh.com/erreurs-a-eviter-ventes-marketplaces
  7. https://www.asendia.com/news-blog/france-b2c-ecommerce-report-2018/
  8. https://comarketing-news.fr/1-francais-sur-2-est-influence-par-les-avis-en-ligne/
  9. https://www.blogdumoderateur.com/e-commerce-france-2016/
  10. http://pages.webinterpret.com/rs/658-RPA-926/images/global-ecommerce-country-report-france.pdf
0